tirsdag den 12. april 2011

Curves & skinnies




Et af de emner, som jeg kunne skrive en hel stil om.
Jeg tror vi allesammen har set en pige med ben, der har samme bredde som vores arme på et tidspunkt i vores liv.
Det er sygeligt, og det ser ud som om det er to tændstikker, der kunne knække over på midten når som helst.
Jeg får det altid så dårligt over at se det, på deres vegne. Jeg er godt klar over at nogle er født med et ekstremt højt stofskifte, men når nogen er så tynde som dem, er én første tanke jo bare "Hun har spiseforstyrrelser, hende der går dér". 
Det ærger mig simpelthen så meget at skønhedsidealerne skal være så voldsomt tynde. Alle modeller på catwalken nutildags er skind og ben. Nogle få modehuse har forsøgt sig med kurvede modeller, men det er som om, at selvom alle er så uenige i overfloden af tynde modeller, så fungerer det ikke rigtigt. Jeg tror, det er fordi man ikke vil have modellerne til at tage al opmærksomheden fra tøjet, når de går der. De skal mere bare fungere som et tøj-stativ med et tomt ansigtsudtryk, der kan gå i de højeste hæle ever. 






Alle unge piger har et eller andet på deres krop, som de kæmper med.
Selv har jeg altid haft det rigtig, rigtig RIGTIG svært med mine hofter!
Det har plaget mig lige siden, der en gang var én der sagte det til mig, før jeg rigtigt selv havde opdaget det. Jeg er sikker på, at personen ikke mente det ondt, men kender i ikke det, når det bare sætter sig fast? det gjorde det i hvert fald på mig. Jeg troede jeg kunne træne det væk og spise mindre, men det eneste der skete var at min hofteskål blev tydeligere og mine ben blev tyndere. Det vil sige, det har noget med min kropsbygning/mine knogler at gøre. Og det kan man ikke fjerne! Så jeg har lært at leve med mine hips. Og selvom jeg næsten hver dag tænker "ej, nu stopper jeg med at småspise", så overholder jeg det alligevel ikke. Intet at holde i, intet at bolle i!







Derfor misunder jeg tit piger, der bare har lidt på maven eller lidt på overarmene. Det kan trænes væk ved fx mavebøjninger eller Yoga/pilates til armene, der strækker musklerne og forbrænder fedt. Eller, skær fx ned på hvidt brød og mættende fedt.

"God made a conspicuous choice, when he made my body curved. So why should I stand against his decision? My limbs work, so I'm not going to complain about the way my body looks." - Drew Barrymore










Jeg synes i dag, at det er smukkest at have former. Det er ikke meningen at vi piger skal rende rundt og være så tynde, at vi ligner mænd i kropsbygningen. Et rigtig godt eksempel har vi jo Beyoncé, vores allesammens R&B-darling. Dén dame har virkelig nogle kurver, der vil noget!
Desuden er jeg sikker på, at det er sådan de fleste drenge vil have deres dame. We don't want no skinny bitches!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar